سایت دانلودی خبری ، تفریحی، گردشگری و سرگرمی

سایت دانلودی خبری ، تفریحی، گردشگری و سرگرمی

سایت دانلودی خبری ، تفریحی، گردشگری و سرگرمی

سایت دانلودی خبری ، تفریحی، گردشگری و سرگرمی

دانلود آهنگ و فیلم جدید همراه خبرهای جدید
آموزش کلش آف رویال،کلش رویال،Clash Royale,

آخرین نظرات

ماجرای طرح تقویم جدید آموزشی مدارس و تعطیلات زمستانی

تقویم آموزشی جدید و لغو بازگشایی مدارس در اول مهر

تعطیلات مدارس زمستانی می‌شود؟

ماجرای طرح تقویم جدید آموزشی مدارس و تعطیلی زمستان

 

تعطیلات نوروز مدارس 4 روز است؟! (17 اسفند 95)

معاون گردشگری کشور از انعطاف وزارت آموزش و پرورش نسبت به تعطیلات زمستانی خبر داد و تثبیت و یکسان سازی 4 روز تعطیلی در نوروز مطابق تقویم رسمی کشور را پیشنهاد کرد.

جزئیات تعطیلات نوروزی مدارس و تعطیلات زمستانی

مرتضی رحمانی موحد تاکید کرد:این پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به دولت ارائه شده، به منزله کاهش تعطیلات نوروزی نیست، بلکه تاکیدی بر رعایت اصول و یکسان سازی تعطیلاتنوروزی برای همه است.

او در توضیحات بیشتر گفت:طبق تقویم، نوروز رسما و فقط چهار روز تعطیل است، لازم نیست ما آن را کم کنیم، فقط باید آن را رعایت کنیم و همه تابع آن چند روز تعطیلی باشیم. چرا آن را اینطور بین بخش آموزشی و غیره تقسیم کرده ایم؟

تعطیلات نوروز مدارس 4 روز است؟!

پیشنهاد برای کم تر کردن تعطیلات نوروزی مدارس

وی تاکید کرد:برای اجرای این قاعده باید شجاع بود و درباره آن تصمیم گرفت.

تعطیلات زمستانی به خان آخر رسید 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین درباره سرنوشت طرح تعطیلات زمستانی که چندی پیش یکی از مقامات سازمان محیط زیست خبر تصویب آن را داده بود، گفت:در دولت قبل، طرح تعطیلات زمستانی به مجلس پیشنهاد شده بود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در همان راستا پیشنهاد جامع تری را که شامل ساماندهی تعطیلات مناسبتی، زمستانی و نوروز می شد به دولت ارائه کرده بود. روی این طرح ها بررسی ها و مذاکرات زیادی شده است. اکنون این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب شده که پس از آن به کمیسیون امور اجتماعی الکترونیک دولت ارجاع شد و سپس به شورای اجتماعی وزارت کشور رفت.

وی گفت:در گذشته نگاه سنتی و غیراصولی نسبت به تعطیلات، موجب تولد پدیده های جدیدی همچون اسکان در مدارس شد که آسیب های زیادی را در پی داشت. این اتفاق در نتیجه تعطیلی سه هفته مدارس رخ داد، درحالیکه با ساماندهی تعطیلات نوروز، زمستان و تابستان می توان از فضای مخربی که بر مراکز آموزش و پروش وارد شده، کاست و فضای آموزشگاه ها را حفظ کرد، چالشی که اکنون با آن مواجه شده ایم.

رحمانی موحد اظهار کرد:نباید تعطیلات متمرکز بر تابستان شود. کشور ما طولانی ترین تعطیلی تابستانی را دارد، درحالیکه زمستان اصلا از این نظامِ تاثیرگذار بهره مند نیست، زمستانی که با آلودگی هوای دائمی روبرو شده است.

وی درباره انعطاف وزارت آموزش و پرورش با تعطیلات زمستانی با توجه به مقاومت هایی که پیشتر نشان می داد، گفت:با شرایطی که زمستان پیدا کرده، آموزش و پرورش نمی تواند انعطافی نشان ندهد.

او تاکید کرد:باید شهامتِ گرفتن این تصمیم را داشته باشیم، چون یکی از شاخص هایی که به توسعه کسب و کار، برقراری امنیت، توزیع ثروت در کشور و استفاده بهینه از فصول و زمان های مختلف کمک می کند، ساماندهی تعطیلات است. این موضوع در دنیا بسیار مهم است، چون تاثیر زیادی در اقتصاد و در اشتغال دارد.

معاون گردشگری درباره تعداد روزهایی که برای تعطیلات زمستانی در نظر گرفته شده، اظهار کرد:اطلاع دقیقی ندارم، اما معمولا یک هفته در نظر گرفته می شود.

وی سپس به پیشنهاد دیگری که در قالب سامان دهی تعطیلات ارائه شده، اشاره کرد و افزود:باید به اقلیم های متفاوت اجازه داد برای شروع و پایان تعطیلات تحصیلی شان متناسب با شرایط اقلیمی تصمیم بگیرند و برنامه ریزی کنند. راه حل این کار فقط داشتن انعطاف است، می توان سقفی را برای ساعت آموزشی تعیین کرد تا هر اقلیم با توجه به آن و متناسب با شرایط خود، برای آموزش و تعطیلات تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند. 

تغییر تعطیلات پایان هفته هنوز به هیات دولت نرفته

معاون گردشگری درباره آخرین دیدگاه ها نسبت به تغییرات پایان هفته و پیشنهادی که برای جمعه و شنبه ارائه شده، گفت:نظر و تاکید ما بر این است که آخر هفته باید دو روز تعطیل شود که حالا می تواند جمعه و شنبه باشد. باید به دستگاه هایی که امکان اجرای این طرح را دارند این اجازه داده شود.

او درباره واکنش دولت به تغییر و افزایش تعطیلات پایان هفته، بیان کرد:فکر می کنم دولت موافق باشد. مشکلی نداریم، هرچند این طرح هنوز به دولت ارائه نشده است. پیشنهاد نخست از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده، یک پیشنهاد هم در مجلس مطرح است که یکدیگر را پوشش می دهد، اما فعلا تاکید و تمرکز بر تعطیلات زمستانی است. 

رحمانی موحد گفت:حرف ما این است اگر می خواهیم توسعه و رشد در کشور متوازن شود باید تعطیلات ساماندهی شود، چرا که اقتصاد، توسعه گردشگری، ساماندهی ترددها، سلامت و آرامش خانواده ها، حفط امنیت، اشتغال و رفع چالش های اجتماعی به جهت گیری تعطیلات ارتباط زیادی دارد. برای همین این طرح خیلی مهم است.

جزئیات تعطیلات نوروزی و زمستانی مدارس

 

 

 تصویب تعطیلات زمستانی مدارس در دولت ( 1 اسفند 95)

خبرگزاری خانه ملت: رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است ایجاد تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی مدارس در قالب تدوین "تقویم جدید آموزشی مدارس" می‌تواند برخی از مشکلات را حل کند.
 

محمد بیرانوندی با اشاره به تصویب لایحه "لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهر" در هیات دولت و تکلیف آموزش و پرورش به ارائه "طرح تقویم جدید آموزشی کشور"، گفت: تدوین تقویم جدید آموزشی به اهداف مختلفی همچون افزایش کیفیت آموزشی در مدارس و کاهش مشکلات معلمان و دانش‌آموزان در استان‌های مختلف با توجه به شرایط قومیتی است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازگشایی مدارس در  شهرهایی مانند تهران یک ماه زودتر از زمان همیشگی می‌تواند مانع از افت کیفیت آموزشی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا شود. 

تعطیلات زمستانی مدارس

وی اضافه کرد: دولت به دنبال برگزاری کلاس‌های درسی با توجه به شرایط اقلیمی هر استان است؛ چراکه به عنوان مثال در برخی از استان‌های سردسیری در زمستان راه‌ها به دلیل برف و کولاک شدید بسته می‌شود و معلمان و دانش‌آموزان در شرایط بسیار سختی به مدارس می‌رسند و به همین دلیل آموزش و پرورش به دنبال مدیریت زمان است.  

بیرانوندی با بیان اینکه بعید می‌داند دولت بتواند تعطیلات عید نوروز را کاهش دهد، افزود: گمان نمیکنم جامعه تغییر سنت تعطیلات عید پذیرا باشد اما ایجاد تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی اتفاقی است که می‌تواند برخی از مشکلات را حل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین توضیح داد: تعطیلات تابستان نیز نباید کمتر از دو ماه باشد تا نقل و انتقال معلمان در این دو ماه به عنوان تعطیلات رسمی مدارس در همه شهرها انجام گیرد، هرچند بحث نقل و انتقال یکی از چالش‌های جدی این لایحه است و انتظار میرود؛ دولت فکری اساسی برای رفع این چالش کند.

ماجرای تعطیلات زمستانی مدارس

  • download

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی